Az M62-es sorozatú dízelmozdony hazánkban nem ismeretlen. A magyar vasút 1965-1974 között vásárolt 288 darabot ebből a típusból, amit a szovjet Lugansk gyár gyártott. A MÁV a mozdonyt az M61-es Nohab mögé sorolta be. A fűtőberendezés hiánya miatt az M62-est csak meleg évszakban lehetett személvonatokhoz használni. A robosztus mozdonyok még ma is közlekednek a magyar vasúton. A MÁV számos példányt remotizált, amelyek már új "szívvel" közlekednek. A mozdonyok elsődleges feladata a tehervonatok továbbítása, de szükség esetén személyvonatot is továbbítanak.
Fényképek:
Egy classic gép Sátoraljaújhely állomáson. (Fotó: Mogyorósi Norbert)
Remotizált társa tehervonat élén. (Fotó: Mogyorósi Norbert)
Frissen felújított Szergej Nagyigmándon. (Fotó: Mogyorósi Norbert)
Remot Szergej Komárom-Rendezőben. (Fotó: Janka Martin)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése